Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandvirksomhed, underskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Fra  Oula Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at I kan hjælpe mig 

Jeg er i gang med at lukke min enkeltmandvirksomed. Der står i dinero resultat 35000, men har stadig i mellemregning konto ca. -90000. Altså har tabt fra min egne penge ca. 55000 .kr

Er der noget betydning når jeg lukker den. Skal jeg betale skat af denne her 35000 .kr selvom jeg har selv tabt 55000 .kr  ( som var inskudt i virksomheds konto fra min egen private konto )

Håber at der nogen, som kan hjælpe.

På forhånd tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

først og fremmest skal dit resultat på 35000 være skattereguleret = lager flyttet fra indkøb til værdi i status og alt med bespisning, gaver, repræsentation være skattereguleret. Det er det du ser i Dinero ikke i sig selv

Så skal alle aktiver du har købt, uanset afskrevet, købes ud af dig selv til markedspris + moms (helt nyt fra i år meget lille prisnedslag eller intet) og det skal så ind i resultatet

Hvis vi så siger det er 35.000 kr - så bliver du beskattet af det beløb, uanset hvad du har skudt ind -De har intet med resultat til skat at gære og vil være tabt, men det LYDER underligt du kan have overskud 35000 og så tabe 55.000 indskudte midler, så jeg tror dit regnskab trænger til en revisor/bogholdergennemgang - uden at sige, det ikke kan være muligt - notmalt burde der så være mange aktiver at regulere for

Heller ikke i et ApS ville ejer have fradrag for penge skudt ind som lån

Alt det skal du redgøre for i selvangivelsen for lukkeåret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Fra  Oula Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for dit hurtig svar

Det drejer sig om en webshop, som var solgt. ( alt driftmidler var solgt, altså med lager, så lagertal nu er på 0 ).

Resutat er 35000 i år ( hvor salgprisen er inkluderet ).

Men stadig har på Dinero mellemregning -90000 ( i 3 år, fra starten )

Når jeg bogfører udbetaling af udlæg i dinero ( altså fra virksomheds konto til mellemregning ) er resultat stadig det samme .

Mvh

Oula

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja mellemregning er jo i status - det er bare mellem f.eks bank og din mellemregning og det påvirker ikke resultatet. Det er derfor du altid bare må hæve og sætte ind som du har lyst til i din EMV - alt du bogfører i status (og det gør du helt korrekt her) påvirker netop ikke resultat. Det er ikke et underskud for dig at skylde dig selv penge. 

Så har du 35.000 kr i overskud til selvangivelsen-

Kan du tilbagebetale de 90.000 kr som står i mellemregning, så kan du jo det uden skat - alt sammen jo i status mellemregning mod bank hvor de hæves over til dig fra - uden det ændrer overskud 35.000 kr.

Kan du ikke har du mistet de penge, uden fradrag (men så har du måske haft underskud nogle af de andre 3 år som du havde glæde af

HVIS det var hele aktiviteten du solgte, som det - at du vil lukke peger på, så skal du  have solgt uden moms og indberettet det salg til skat inden 8 dage fra salget netop for at undgå, at køber nok skal huske købsmoms når der er moms på, men du som sælger let kunne glemme salgsmomsen. mere om det og mulig konsekvens her https://johnhannover.blogspot.dk/2017/09/salg-af-samlet-aktivitet-med-eller-uden.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Fra  Oula Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kan du tilbagebetale de 90.000 kr som står i mellemregning, så kan du jo det uden skat - alt sammen jo i status mellemregning mod bank hvor de hæves over til dig fra - uden det ændrer overskud 35.000 kr.

Men hvordan kunne det være uden skat, da overskud stadig 35000 ?

Tak for din tålmodighed Smile

Mvh

Oula

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Oula:

Cookie - John Hannover:
Kan du tilbagebetale de 90.000 kr som står i mellemregning, så kan du jo det uden skat - alt sammen jo i status mellemregning mod bank hvor de hæves over til dig fra - uden det ændrer overskud 35.000 kr.

Men hvordan kunne det være uden skat, da overskud stadig 35000 ?

Tak for din tålmodighed Smile

Mvh

Oula

de 35.000 er skattepligtig indkomst-  de 90.000 evt tabt hvis du ikke kan tage dem ud af din EMV ved lukning- er tabt (uden skattefradrag)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)